5237 sayılı Türk Ceza Kanunu; bireyin hak ve özgürlüklerini, toplumun güvenliğini ve emniyetini korumayı, gerekli yasal korumayı gerçekleştirecek bir grup yasal ilke ve güvenlik önlemi ile hedefleyen hukuk alanlarından biridir.

Türk Ceza Kanunu, Suçların faillerine verilen cezaların infazı ve cezai sorumluluğun yerine getirilmesi için her türlü suçla mücadele ve hukuki tedbirlerin alınması ile ilgili hükümlerin yer aldığı kanundur.

DYM Hukuk ve Danışmanlık ekibinde yer alan Ceza Davalarında uzmanlaşmış avukatlar; yargı sürecinin tüm aşamalarında müvekkili savunma hakkı gereğince savunarak; soruşturma, uzlaştırma ve kovuşturma aşamalarında etkili bir şekilde temsil etmektedir.

Hukuki Danışmanlık Ve Hizmetler

Soruşturma ve kovuşturma aşamaları boyunca müvekkile eşlik etmek

Ceza davalarında yetkili makamlarca başlatılan soruşturma ve devamında kovuşturma aşamalarında; delillerin toplanması, davadaki durumlarını destekleyen argümanların sunulması ile savunmada bulunarak sürecin tamamında müvekkillerimize eşlik ediyoruz. Türk Ceza Hukuku ile ilgili sorunları olan müvekkillerimizi karakolda ifade vermeye çağrılmaktan sulh ceza hâkimi önünde ifade vermeye kadar her konuda destek sağlamaktayız.

Adli makamlar tarafından yürütülen soruşturmaların takibi

Dava açılmadan önce yetkili adli makamlar tarafından yapılan bütün soruşturmaları ve aynı zamanda Cumhuriyet Başsavcılığında yapılan açıklamaları, araştırmaları ve incelemeleri takip ediyoruz. Bunun yanında delil toplamak amacıyla yapılan tüm arama, el koyma ve benzeri işlemlerin takibi sağlıyoruz.

Sulh ceza hâkimi tarafından verilen kararlara karşı itiraz

Yapılan soruşturma kapsamında Cumhuriyet Savcısının şüpheli aleyhine olacak şekilde Sulh Ceza Hakimliği’nden talepte bulunması halinde süreci takip ederek müvekkil aleyhine karar verilmesini engellemeye çalışıyoruz. Müvekkil aleyhine karar verilmesi halinde ise Sulh Ceza hâkiminin vermiş olduğu kararlara karşı yetkili mercilere itirazda bulunarak kararın kaldırılmasını talep ediyoruz.

Ağır Ceza Davaları

Yağma, nitelikli dolandırıcılık, kasten öldürme suçları gibi ağır ceza davalarında hukuki danışmanlık hizmeti verdiğimiz gibi, müvekkillerimiz adına ceza mahkemesi nezdinde yasal çalışma ve yasal temsil sağlıyoruz. Böylelikle müvekkilin haklarını savunarak ceza almamasını veya daha az ceza almasını sağlıyoruz.

Çocuk Ceza Davaları

Çocuklara (18 yaşından küçük) ilişkin dava ve suçlarda hukuki danışmanlık hizmetleri verdiğimiz gibi; çocuk ceza ve ağır ceza mahkemelerinde yasal çalışma ve yasal temsil hizmeti veriyoruz.

Suç Duyurusu

Bir kişinin cezalandırılmasını talep eden suç duyurusunda bulunarak tüm soruşturma süreçlerinin takibini sağlıyoruz. Bu süreçte deliller, olaylar ve şüpheli arasındaki nedensellik ilişkisini ortaya koyarak soruşturmanın kovuşturma aşamasına geçmesini ve sanığın suçluluğunu kanıtlamaya yardımcı oluyoruz.

Dolandırıcılık ve Sahtekârlık Suçları

DYM Hukuk ve Danışmanlık'taki çalışmalarımız arasında, dolandırıcılık eylemlerine maruz kalmış ve şüpheli hakkında yasal olarak şikayette bulunarak soruşturma açılmasını talep eden müvekkiller dolandırıcılık ve sahtekârlık suçlarında hukuki olarak temsil edilmektedir.

Whatsapp ile İletişime Geç